onsdag 23 april 2014

11,65 km, nu sätter jag mig i fåtöljen en stund!

Pigg som en piggvar klockan 07.10. Sover sällan så länge men jag försöker få till en bättre sömnkurva än den jag brukar ha. Sörplade i mig en härlig Formula 1, vanilj och en dl rötbetsjucie. (det dricker jag varje morgon). En stund vid datorn och så en pling till promenadkompisen Ivan den förträfflige. Han hakade på och vi tog en kort runda bara 7.640 steg (4,9 km)
Klockan 11.00 satt jag framför burken igen och skrev lite anteckningar som jag skall ha med mig ner till Spanien.

Kvinnan hem och då bar det iväg på en runda till. Den här gången lite tuffare och snabbare. Hon är en jäkel på att pinna på kvinnan min, hon kan gå hur långt som helst i samma höga tempo.
Checkade in och skrev ut mina flygbiljetter, och nu återstår bara det svåraste under dagen. Att gå och lägga sig.
Men jag skall rätta till min sovkurva pukt och slut och en vackr dag kanske jag sover 7 timmar varje natt. Då det gäller mig så har 4 timmar varit mycket och givetvis så sätter det sina spår på hela dagen när man inte är riktigt utvilad. Känner ju att jag mår mycket bättre när jag får ett par timmar extra på natten. Min lilla Fitbit rund handleden har blivit en bra triggare och jag har faktiskt lite respekt för det lilla svarta armbandet.
Hittade en fantastisk hemsida som jag absolut tycker att du skall titta in på. Speciellt du som gillar att hålla dig i form. Här har du adressen, www.he-man.se.

Sov sött och se till att ögonen är stängda, ingen rävsovande här inte. Natti
pappa B

Inga kommentarer: