fredag 18 april 2014

Låååååång fredag fy för den lede...

Hur skall detta sluta jag som ogillar fredagarna även när de är normala. Men...nar jag var en liten skit och spatserade mellan Mossbergs Café och järnvägsstationen hemma i byn då var långfredan ännu längre. Affärerna i Porjus hade sällan öppet en hel dag, ofta precis som det är idag har man stängt över lunchen (därifrån kommer min längtan till livet i Spanien). Då, på långfredagen var ALLT stängt till och med dörrar och fönster. Radion spelade tung sorgsen musik och världen stod blixt stilla en hel dag. Fy fan vad tråkigt vi hade den dagen och jag antar att även där har vissa anti fredags spår rotat sig i min skalle. Vi kan skippa alla förbannade fredagar och ta två måndagar i stället...

Har ni sett bilden. Här brukar jag trippa iväg ibland och det gjorde både Ivan den förträfflige och jag i onsdag, efter passet på gymmet. Rakt genom Angereds centrum och upp mot den nedlagda smalspårige järnvägen upp till Gräfsnäs. Runt Angereds Gård och ner till den stora vägen sedan en kort raksträcka och så uppförsbacke igen. Den dagen fick jag ihop drygt 22.000 steg igen och med över fem mil i benen den här veckan så känner jag mig ganska nöjd. Gjorde ett minimaliskt armpass på gymmet idag och passade istället på att sola i käringagrillen i 10 minuter.
Med mycket taterblod innanför västen så blir jag fort brunfärgad men det kanske inte skadar att värma upp skinnet på konstgjord väg innan jag drar till den riktiga solen nästa helg.

Påska på er ordentligt. Ät ägg, sätt på gumman eller gubben, tag det som finns närmast till hands. Lev och mys så mycket ni orkar och skit i att tänka dystra tankar, deklarationer och att man spikade upp Jesus på träkorset den här dagen. Han tog sig ju ner och blåste iväg upp i rymden, precis som jag tänker göra nästa söndag, bara ingen spikar upp mig innan dess.
Puss och kram till er alla mina läsare och när ni får tid så vill jag gärna att ni kollar in min nya hemsida och blir följare där...
Adressen är www.pappab.se skitenkelt eller hur?
pappa B

"Stor är den man som inte förlorat sitt barnahjärta"

Inga kommentarer: