tisdag 22 april 2014

Phu..nu är det vardag igen.

Äntligen, en vanlig vardag, ganska solig och skapligt varmt ute. Detta resulterade naturligtvis att jag ringde upp Ivan den förträffliga och bestämde oss för en promenad. Och promenad blev det. Laddad med Ett stort glas Formula 1 och lite blåbär så trampade jag iväg för att möta upp min kompis.
Vi startade med den vanliga vägen förbi Volvos tidigare lokaler upp förbi de nya kollinolotterna och upp för Lassebacken och sedan svängde vi av upp mot Surtesjön, Valde höger och traskade upp mot handelsträdgården och sedan över kullen ner till Grästjärna och runt Mölnesjön, svängde av och gjorde sista svängen runt Rannebergen och ner till centrum igen.
14.500 steg blev det och nu när jag sätter mig vid datorn så har jag trampat ytterligare ett par tusen steg och min Fitbit visar 22.368 steg vilket gör 15,66 kilometer. Skapligt för den här ynglingen tycker jag. Lär väl komma upp i ungefär lika mpnga steg dagligen nere i solen och då kommer den en brunbränd slimmad gosse tillbaka till kvinnan här i Angered.
I morgon blir det väl en lite sväng till kan jag tro och så får jag haa pågumman när hon drar iväg efter jobbet. Hej vad det går. Två bra tidningar är klara och vi som jobbar kan pusta ut en stund innan det är dags för nästa.
Det blir inget gym för mig innan jag återvänder den 8 maj och förhoppningsvis så har jag då klart med mitt vinteride nere i Spanien. Har några mycket duktiga kontakter där nere som har jobbat lite åt mig sedan sist. Dock inte de som jag trodde skulle hjälpa mig. Men som sagt det finns gott om space nere i Torrevieja så det är ingenfara på taket.
pappa B

Inga kommentarer: