söndag 27 juli 2014

Det blev ingen stuvad blomkål, blev för lat!

...lättjan tog över när jag satte på plattorna. Körde bara lättsaltad kokt blomkål och så kokade jag med två av Chark Mästers wienerkorvar de som har 82% kötthalt. Lite sura grönsaker från Ungern, hackad gurka från Eslöv och hemgjort pesto thats it!

Gott och lagomt mycket för en man i min ålder. Inte många kalorier heller för den delen och mycket näring, passar en pensionär i sina bästa år. Nu fattas bara en stor sup och en magdansös!

Nu återstår det en mils promenerande i skogen för den lilla hunden och mig. Hör väl av mig när jag kommer hem. Kanske jag filmar lite när den lilla rackaren far runt som ett skållat troll mellan tallarna, vi får se. Är det mycket folk ute och promenerar släpper jag inte valpen.
pappa B

Inga kommentarer: