söndag 27 juli 2014

Finvädret håller i sig och nu behöver landet bevattnas....

Kvinnan har hand om allt det tekniska i vår familj. Här lämnar hon in en av våra iPhone som pajjat. Detta gör vi på PhoneHouse inne i Allum, Partille. Det är landets bästa telefonbutik. En fantastisk personal alltid glada och hälpsamma. När jag tog bilden med min nya Samsung så var inte vår lilla superstjärna Peysam på plats. Han hade åkt på solsemester till Turkiet den skurken.
Han tjatade på mig när jag köpte min första iPhone att jag skulle välja en Samsung istället och ni skall tro att han skrattade gott när jag kom för att byta, den här gången upp mig, till en Samsung Note III.

Ni har väl koll på att det var den här dagen fast året var 1976, som Tina Turner tog ut skillsmässa från sin idiotiske man Ike? Karlar som slår sina kvinnor borde kastreras så de inte kan sprida dessa gener vidare. Göka på skall de få göra men fan inte sätta nya våldsmän på kartan. Och utövar de våld mot kvinnor en gång till så är det bara att dränka fanskapen.

I morgon kväll klockan 17 lyfter min trupp från Säve ner till Alicante. Där hämtas de upp av Benjamin, Odiles son, en ung tuff herre som kan Torre på sina tio fingrar. Känns tryggt för mig att veta att de finns där utifall någonting skulle krångla för min lilla ärta och grynen.
Själv börjar jag jobba med våra två tidningar och skall ge järnet hela augusti.
Appropå! har du Skype? Kan du inte ge mig din adress så kanske jag ringer dig när jag sitter på någon mysig restaurang eller café nere i solen i vinter, och kollar lite vad ni har för er.
pappa B

"Livt leker, sa satan och sparkade Adam i röven"

Inga kommentarer: