lördag 26 juli 2014

Nya stekpannor det stora lyftet!

Dagens lunch. Satte på den största plattan, drog på med 10 på en gång. Ingen fett i den emaljerade pannan. Delade ett pkt bacon och fyllde pannan med skivorna. Delade några blomkålsbuketter och några broccoli buketter, skar upp en bit paprika som låg i kylen och hoppade.  Baconskivorna i stekpannan fräse och fick färg utan olja eller annat fett, bar det som de själva släppte ifrån sig ivärmen (jag svettades jag med skall ni veta, fast inte i stekpannan) När det hela var klart så lockade jag upp baconskivorna och lade på tallriken och tippade i blomkål och broccoli och paprikabitarna  iden heta pannan. Öste ner en stor sked med jordnötssmör och en finhackad hel vitlöksklyfta mod. stor. (Jag älskar vitlök) Det fick ligga i pannan som jag sänkte till 8 och småputtra. Så här blev det till slut, tog en sked med hackad gurka och lage på tallriken också friskt och gott. Pannan torkade jag bara ur med en bit hushållspapper....när den kallnat lite.
pappa B

Inga kommentarer: