tisdag 29 juli 2014

Om vi skulle ta och bojkotta Ryssland?

Pappskallen Putkin han tillåter inte ens en utlänsk fluga kretsa över rysk mark. Nu får inte heller Norweigan flyga sin Dreamline över ryskt territorium utan ta en omväg som gör resan till Bankok 40 minuter längre. Skulle man förirra sig in över landet så kanske någon skjutglad jävel skjuter ner en dessutom, som man gjorde för några veckor sen. Nästan 300 människor omkom i den provskjutningen, alla oskyldiga.
Själva seglar ryssarna fritt genom luften och seglar både på och under alla hav utan att vi andra ens släpper en liten fjärt. Och skulle den svenska regeringen  med Calle Bild & Co i spetsen försöka göra någon påtryckning, då hoppar den lilla Putkin upp och skriker allt vad fan han orkar:
 -Skit ni i mina pengar! På rysska, vilket ingen i den svenska delegationen förstår. Då skiter Calle genast i byxan och så är det färdigsnackat.
Har faktiskt funderingar på om jag skulle ringa min gode vän Aimotgreven och be honom åka över och läxa upp den lille plutten Putkin. Ge honom ett par riktiga örfilar så ärtan uppe i skallen på honom for som en kula i ett flipperspel. Då kanske det blev lite bättre ordning och förstånd i knoppen hans.
Det enda som är bra med Ryssland just nu är egentligen ryssmössan. Vodkan som tidigare hade ett visst sting är blaskigare än den svenska Absolut så det är inget att räkna med längre. Just nu gillar jag inte Ryssland det minsta.

Kvinnan och trollen har kommit fram, sovit gott och älskar vår lilla lägenhet vid havets kant. Har redan fått positiva rapporter från henne och från grabben som redan promenerat ut och inhandlat lite frukost till övriga gänget. Han reder sig och fruktar varken Gud eller Satan själv. En bra egenskap tycker jag.
Har varit ute och morgonpinkat med den lilla fyrbenta damen och vi har även hunnit stoppa i oss lite frukost. Åker in till jobbet en stund för att kolla hur min direktör mår efter så lång ledighet. Han brukar inte kunna vara ledig så det blir roligt att se hur han ser ut efter en semester.
pappa B

PS: Videosnutten visar en av hundratas fiskegubbar på piren i Torrevieja. Här får han en fet makrill på kroken. Får jag makrill får grannens katter ta dem.

Inga kommentarer: