måndag 21 juli 2014

Panerad pollock och proteinglass!

Man har börjat fundera på om jag slutat äta då jag inte redovisar så mycket mat längre. Men nejdå mina kamrater, jag äter som bara den. Just nu på tok för mycket med tanke på den frenesi jag har på mina ben. Hade jag lagt upp kosten rätt så hade målet på under 85 kilo redan varit i hamn. Men...detta tänker jag göra när jag går in för vintervilan nere i solen i september. Tills dess håller jag jämna steg med tjockisarna i övriga världen.
Bönor, morötter och babyspenat. En klick cf och en panerad pollock (mindre nyttigt men fan så gott) det var gårdagens intag av mat. Duger det?

LOHILO har ni hört detta tidigare? Jasså inte, nåväl då är det hög tid att du gör det idag då. Detta är nämigen märket på den nya svenska glassen för folk i farten. Proteinglass, en svensk idé, tillverkad i Sverige och just nu hetare än hett. Om nu en glass kan få vara het. Dessvärre så har den inte gjort sitt segertåg ner till oss här på västkusten än, vilket jag hoppas att den gör innan sommaren är över. Glassen finns i fyra olika smaker och eftersom jag gärna suger i mig en kopp cafe Cortado efter morgonpromenaden nere i Spanien så antar jag att den smaken kommer att bli en av mina favoriter bland glassarna. Jag skall ge mig ut på jakt efter glassen här i Göteborg och sedan skall ni få ett riktigt omdömma från en riktig glassdiggare så de så. Är lite sugen på att testa alla fyra smaker måste jag erkänna. Tror att detta kommer att bli en riktig hit för alla aktiva människor som är trött på olika tillsatser och kemiska trollerikonster, och dessutom älskar glass...

Har en stillsam dag i övrigt, skall försöka få ihop minst 15.000 steg under dagen och känner på mig att detta kommer att lyckas. Har pratat Sunkini badkläder på förmiddagen och skall upp och plåta sista veckan i juli med Leif och Frida i Uddevalla. Kvinnan och barnen börjar röra på sig då de skall flyga iväg mot Spanien och vår lilla lägenhet där nere den 28 juli.
Tag det lugnt i trafiken, smörj in näsan med solskyddsfaktor 8 och lev livet. Hej på en stund.
pappa B

Inga kommentarer: