söndag 17 augusti 2014

86,7 kilo och inlagd bläckfisk till frukost, kan de va nåt?

Morsning i livstycket. Här skall ni se på tusan hakar bränt näver. Medan greven i Aimotjokk suger i sig lite renost till morgonkaffet så smaskar en annan "sörlänning" på en burk med inlagd bläckfisk och lite spänstiga grönsaker. Jag antar att vi mårr bra bägge två. Greven nytvagad över hela kostymen från badtunnan i går eftermiddag och jag nyduschad och mjuka som små bäbbar vandrar vi vidare ut i världen. Greven uppe i norr och jag i ett regnigt Västra Götaland.

När jag presenterade tallriken på videosnutten här ovan så glömde jag ju att lägga tillgröna ärter (en av mina favoriter) och dessutom hela reklambudskapet att allt på tallriken kommer från slaktare Lidl.
Nåväl jag får ju inget betalt av de tyska matleverantörerna så skit samma, men nu vet ni det i alla fall.
Fortsätter klippandet av negativ och nu har jag bara 18 pärmar kvar. Kvinnan och trollen återvänder till kylan på tisdag och jag tror att de längtar tillbaka diekt när de kliver ut på plattan ute på åkern i Säve.
Kanske vi höres under dagen. Skall se när GAIS drar ner brallorna på Ljungskile i eftermiddag och så tjuvglor jag på slutfasen av EM. Det kan man göra medan man klipper negativ. Kan ju meddela alla vackra damer som kikar in här att har ni stått, suttit eller legat framför min kamera och blivit fotograferade. Nu finns ni inte arkiverade längre utan har hamnat sönderklippta i sopsäcken som åker in i förbränningsugnen. Nu kan ni sova lugnt, ni har lämnat den här gubben för gott. Fast....minnerna finns ju djupt rotade i min skalle.
Ha en djävla bra dag och kläm inte fingrarna i bildörren om du är ute och åker.
pappa B

Inga kommentarer: