lördag 9 augusti 2014

Härlig lördag väntar runt hörnet...

Godmorgon alla mina vänner och ovänner. Först en liten uppmaning. Klicka inte på de färgade orden i den här texten. Då hamnar ni på någon datingsajt eller någon sajt där unga vackra damer erbjuder er sex. Hur dessa har kommit in på min blogg det vet jag inte men skit samma jag kommer att sätta stopp för detta på ett eller annat vis. Kanske är det MP (Miljörpartiet) nere i Malmö som sett till att skräpet hamnat hos mig.
Denna underbara maskin skulle få Miljönissarna att kallsvettas.
Jag förfasade mig över att deras representanter vill höja skatten för att få in 450 miljoner som uteslutande skulle gå till bättre sjukvård för illegala invandrare i Malmö. Ett sånt förslag måste ju komma från människor som saknar både vett och balans. Malmöborna skulle alltså satsa mer pengar på att värna om de som olagligt befinner sig i Skåne i stället för att förbättra för barnen som skall ta över nere på steppen och de gamla och sjuka som byggt upp det hela.



Fy fan sägar jag, tur att jag inte är boendes i skåne och jag hoppas av hela mitt hjärta att SD sopar banan med hela den idiotiska skara miljötomtar som trippar omkring,
när de inte åker omkring i gamla Saabar och rostiga Volvo och skriker och förfasar sig över att vi använder gladpack. Detta gäller naturligtvs över hela landet...

Visste du att det var den 9 augusti 1936 som Jesse Owens blev den förste amerikan att vinna fyra guldmedaljer i ett OS. Det var den 9 augusti 1985, som den duktige trubaduren Fred Åkerström lämnade detta jordeliv. Dottern Kaja-Stina för hans arv vidare och sjunger så det dallrar lite här och där över landet. Frid över hans minne.

Just nu är den stora frågan, vad skall jag äta till lunch och till middag? Frukosten en banan och ett glas C-vitain kommer snart att utökas med ett stort glas Formula 1. Hit sträcker sig mina funderingar, sen är det stopp. Skall jag besöka slaktare Lidl, som jag verkligen gillar, eller blir det ICA och deras standarsortiment som ofta är bättre än det andra de säljer. Det lutar åt slaktarn och en god bit tyskt kött med vidhängande grönsaker och en god sås. Vi hörs när jag grubblat färdigt.
pappa B

Inga kommentarer: