fredag 8 augusti 2014

Nu fick jag förklaringen...

Jag har sagt till kvinnan att det har varit ovanligt mycket getingar på vår balkong i år. Tidigare år har det alltid byggts ett litet bo inne i en liten skrubb vi har på balkongen men jag har lugnt och stilla låtit AIK:arna byggt färdigt och när allt varid frid och fröjd så har jag blåst på med Radar så halva kommunen blivit getingfri. I år byggde man inget bo där ute och jag kände mig naturligtvis extra duktig som väntat ut dem.
Då kom grannfrun på det. Kolla vilket bo sa hon och pekade på lytktstolen utanför vår balkong. Där hängde det, ni ser på bilden. Så...de små djävlarna hade samlat ihop hela släkten och byggt under lampan istället för inne o vår skrubb. Jag förkunnade att jag backade ur med Radarflaskan och att det nog var bäst att hyresvärden kom och rökte ut illbattingarna med proffesionell hjälp. Inte undra på att vi haft otroligt mycket getingar i år. Varje gång de skulle ut på äventyr så drog de på och hamnade på första bästa restaurang, vår balkong. Jag har viftat ihjäl och grillat ett 100-tal i sommar men nu när jag kom hem så var boet borta och inte en geting utanför dörren.

Men...det satt två jävlar och spelade stötpoker på köksbordet. Jag daskade till dem bägge två i en smäll så att vingarna stod rakt ut, De hade kunnat användas som frimärken men jag slängde ner den i kompostpåsen.

I går fyllde jag år igen, fy vad jobbigt. Bombarderades med grattisar på fejjan, mailet och telefonen. Tack alla mina vänner för att ni lägger ner tid och energi på att gratta mig.Nu är jag plötsligt 70+ och det känns faktiskt jävligt bra måste jag säga. Trampar nu vidare mot 80 så det är bara att ge järnet. Drog iväg 12,3 km idag efter kneget på tidningen. Ha det så gott!
pappa B

Inga kommentarer: