lördag 4 april 2015

Klotrullande och låsoperation i den höga skolan...


...detta är utmakare Wernerström från Ljungby. Till vardags teknisk direktör på Ljunby Komposit och tillika min hyresvärd nere i Spanien. Efter dagens klotrullande på banorna hos Torreta III skulle han hjälpa mig med låset på min ytterdörr som krånglat lite till och från den sista tiden. Sagt och gjort, han gjorde som jag gjorde en dag när jag var sex år och tog min morfars kopparfärgade, med kläppar försedda väckarklocka och skruvade bort alla skruvar som gick att skruva bort, sprättade loss alla fädrar och andra manicker som kugghjul och små spännen. Allt detta till min morfars stora förtjusning. -Besse, Besse, tack skall du ha nu slipper jag den där förbannade väckarklockan sa han gav mig en krona som jag köpte "ettöres" Med ett helt nytt lås kommer nog min dörr att kunna låsas i fortsättningen skulle jag tro. Ulf monterar fortfarande och jag ser på TV.
pappa B

Inga kommentarer: