lördag 4 april 2015

Låååååång fredag i morgon eller om några minuter

Kommer ni ihåg då vi var små. Då var ingenting öppet på långfredagen. Allt var stängt till och med den svart/vita TV-rutan och i radion spelade bara klassisk tung musik och psalmer. Till och med vädret var tungt, segt och grått på den tiden, speciellt på långfredagen.Nu har det blivit bättre, här i Spanien har i alla fall de stora affärerna öppet och man kan säkert gå på bio och lyssna på pop från radion. Alla TV-stationer sänder och livet rulla på ungefär som normalt.
Här har dagen gått upp och ner, jag har fått guldmedalj, ätit helstekt gris sm inte smakade någonting. Har hunnit med att handla lite mer mat så jag inte svälter ihjäl innan den 19 när statsbidraget anländer.
Idag har det varit lite svalare än de två dagarna tidigare i veckan. Lite mer vind och du sjunker temperaturen märkbart mycket tycker jag. Så morgondagen blir stillsam och försiktig för min del, tänker inte stressa iväg på någonting alls. Sitter förmodligen hemma och slickar mina sår kan jag tänka mig.
Jag kanske målar lite vi får väl se vad livet kommer med på sin frukostbricka. Mys så mycket ni orkar, så syns vi här om ett tag. Natti natti och riktigt glad påsk på er.
pappa B

Inga kommentarer: