måndag 6 april 2015

Startrakan, sedan är det bara att öka....


Här startar jag Saltsjörundan. Har gett mig fan på att jag skall både knata och cykla runt den Rosa Saltsjön. Naturligtvis inte på samma gång dummer där. Inte med knäckta revben, men när jag är återställd. Rygga med vatten och så bär det iväg. Jag tror att jag får Janne med mig och kanske Margot också. Vem vet det kanske blir ett helt gäng från klubben som vill haka på. Men simma lugnt, jag måste bli kurant först. Skall inhämta lite mer fakta om denna fantastiska hälsosjö och även ta med mig några av mina uttrampade skor så jag kan kliva ner och sätta mig i saltet. Har blivit varnad av att man skär sig lätt på det vassa saltet när man skall kliva i.
Hela rundan skall vara drygt 2,5 mil så det är en fin dagsutflykt tycker jag.
Har varit hemma hos Janne och Margot och käkat gott grillkött i kväll igen. Först såg jag mina grön/svarta makrillar få på skallen av neonröda Varbergare och det var inget roligt alls. 2-1 vann gästerna med på Gamla Ullevi, skit också. Domaren borde man rullat in i en Varbergs flagga och sänt som fraktgods hem till Skåne, en riktig skitgubbe.

I morgon är det träning och på onsdag spelas det match igen men då vilar jag. Andra spelare kliver in och vinner. På torsdag är det dags för en mix-trippel hos La Rosaleda och där spelar jag tillsammans med Maud. Vi är ett par lag från klubben som ställer upp. Sedan är det nya matcher på fredag och flaskspel på lördag och söndag, ett jäkla spelande med andra ord. Man hinner knappt hem och tvätta kläderna mellan matcherna. Men det är verkligt roligt skall ni veta. Tråkigt att jag inte börjat tidigare med detta, då kanske jag hade fått chansen att spela med och mot min gamle barndomskamrat Bullis som tyvärr lämnade jordelivet på tok för tidigt.
pappa B

Inga kommentarer: